Inauguracja 1. edycji konkursu Galerii Plakatu AMS

22 kwietnia 2004

Inauguracja 1. edycji konkursu Galerii Plakatu AMS

22 kwietnia 2004 roku zainaugurowała swoją działalność Galeria Plakatu AMS. Jest to nowa formuła projektu prowadzonego w latach 1998-2003 pod nazwą Zewnętrzna Galeria AMS. Głównym zadaniem Galerii Plakatu będzie poprawa sposobu postrzegania reklamy na ulicach miast oraz kreowanie wzorców estetycznych i funkcjonalnych reklamy zewnętrznej. Realizacja projektu opiera się o dwie edycje konkursu na plakat podejmujący tematykę społeczną.

Do udziału w konkursie zostaną zaproszeni projektanci działający na rynku oraz studenci pracowni plakatu polskich uczelni artystycznych. W skład jury oceniającego prace weszli reprezentanci środowiska artystycznego, akademickiego oraz przedstawiciele branży reklamowej. Każdorazowo, po rozstrzygnięciu konkursu, organizowany będzie wernisaż, a następnie wydawany katalog prezentujący prace konkursowe. Nagrodzone prace będą eksponowane na nośnikach reklamy zewnętrznej typu citylight.

„W poszukiwaniu nowej formuły Galerii wróciliśmy do samych korzeni reklamy zewnętrznej – do plakatu. Tak narodził się pomysł wykorzystania siły Galerii dla poprawienia standardów projektowania graficznego, powrotu do świetnych tradycji polskiego plakatu i znalezienia sposobu nowej formy wyrazu dla działań z pogranicza sztuki i komercji”, mówi Piotr Parnowski, Prezes Zarządu AMS.

Działania Galerii AMS adresowane są do dwóch grup odbiorców: ogółu adresatów reklamy zewnętrznej i środowisk zawodowo związanych z projektowaniem graficznym i reklamą. Takie zdefiniowanie adresatów związane jest z założeniami projektu: wzbudzeniem zainteresowania reklamą zewnętrzną i poprawą jej wizerunku poprzez promowanie plakatów dobrze i estetycznie zaprojektowanych. Istotną korzyścią zakładaną przez pomysłodawców projektu będzie oddźwięk społeczny kampanii prezentujących nagrodzone plakaty.