Piotr Depta-Kleśta zwycięzcą 23. konkursu Galerii Plakatu AMS

09 grudnia 2022

Piotr Depta-Kleśta zwycięzcą 23. konkursu Galerii Plakatu AMS

– Po długiej, merytorycznej dyskusji wybraliśmy prace, które ilustrują temat edycji w sposób niejednoznaczny i skłaniający do refleksji. Podczas obrad jury doszliśmy do wniosku, że nie zawsze najlepszy graficznie plakat to ten, który najlepiej trafia w temat. Gratuluję zwycięzcy i wyróżnionym! – mówi Filip Tofil, juror i członek zarządu STGU.

– Temat konkursu – że jestem własnym najważniejszym projektem – szczególnie urzekł mnie jako psychoterapeutkę – mówi jurorka konkursu Katarzyna Miller. – Wraz z jurorami spieraliśmy się o ostateczny werdykt i wielką przyjemność sprawiło mi to, że do finału dostały się „nóżki”, czyli projekt Máté Knapecza. Plakat w uroczy sposób obrazuje, że lenistwo, luz, oddech i wytchnienie są niezbędne do budowania własnego projektu – dodaje Katarzyna Miller.

Zwycięskie prace będzie można oglądać na citylightach AMS w całej Polsce w 2023 r.

Wyboru laureatów dokonało jury w składzie:
•    Małgorzata Augustyniak, wiceprezes AMS
•    Rafał Borkowski, Zastępca Dyrektora Departamentu Marketingu Bankowości Detalicznej mBank
•    Maciej Buszewicz, artysta grafik, profesor ASP w Warszawie
•    Wojciech Dagiel, dyrektor kreatywny i współzałożyciel LVOV
•    Janusz Górski, artysta grafik, profesor ASP w Gdańsku, kurator Galerii Plakatu AMS
•    Katarzyna Miller, psychoterapeutka, publicystka, filozofka
•    Filip Tofil, artysta grafik, Creative Director Syfon Studio, członek zarządu STGU 
•    Jacek Wielebski, artysta grafik, aktywista, założyciel stowarzyszenia Traffic Design
•    Agnieszka Ziemiszewska – artystka graficzka, nauczycielka akademicka

Nadzór nad prawidłowym przebiegiem konkursu sprawuje jego audytor – EY Audyt Polska. Partnerem głównym tej edycji Galerii Plakatu AMS jest mBank, partnerem merytorycznym – Stowarzyszenie Twórców Grafiki Użytkowej. Dodatkowo, partnerem projektu zostało Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR, a patronami medialnymi – Gazeta.pl i NowyMarketing.pl.